Samenwerking
De tools zijn in samenwerking tot stand gekomen. We lichten hier de onderzoekers en de tool-ontwikkelaars uit:
Dr. Margreet van der Cingel
Margreet is lector Verpleegkundig Leiderschap en Onderzoek voor Goede Zorg. Zij is BIG-geregistreerd verpleegkundige, verplegingswetenschapper en gepromoveerd op het thema ‘Compassie in de Verpleegkundige Praktijk’. De onderzoeksprojecten van het lectoraat richten zich op het versterken van de beroepsgroep en verpleegkundig leiderschap ten behoeve van goede persoonsgerichte zorg; thema’s die ook in LeerSaam Noord centraal staan.
Dr. Heleen Reinders-Messelink
Heleen is senior onderzoeker op het project LeerSaam Noord. Heleen is bewegingswetenschapper en ook werkzaam als onderzoeker bij Revalidatie Friesland. Van daar uit is ze betrokken bij diverse onderzoeksprojecten. Rode draad in haar werk is verbinden van praktijk en wetenschap met als doel dat onderzoek de patiënt echt ten goede komt.
Dr. Gonda Stallinga
Gonda is senior onderzoeker in het Universitair Medisch Centrum Groningen, afdeling Gezondheidswetenschappen, sectie Verplegingswetenschap. Zij is verpleegkundige (niet praktiserend), verplegingswetenschapper en gepromoveerd op het thema ‘Functioneren als focus van zorg’. Gonda Stallinga – Research output — the University of Groningen research portal (rug.nl). Gonda is een expert in het gebruik van de International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) en lid van het WHO Family of International Classifications Collaborating Centre (WHO-FIC-CC) in Nederland (RIVM). Ze werkt als onderzoeker en trainer, met name in projecten die gericht zijn op de paradigmaverschuiving van biomedische naar biopsychosociale zorg waarbij het concept functioneren (gedefinieerd in termen van ICF) centraal wordt gesteld. Functioneren als focus van zorg | ZonMw.
De tools zijn ontworpen door Studio Maki
Studio Maki richt zich op het maken van interactieve en creatieve werkvormen op taaie onderwerpen. Zodoende, geloven wij, wordt er met meer impact geleerd. Leren door te doen, door te ervaren, het mee te maken. Binnen LeerSaam Noord hebben wij onderzocht waar de tools aan moesten voldoen en zijn we middels feedback van alle verschillende betrokkenen al itererend tot een goed gevulde toolbox gekomen!